Heeft u vragen over het aanvragen van de meedoenregeling, de webshop, het aanbod of de betaling? Het antwoord vindt u waarschijnlijk hieronder. De vragen zijn onderverdeeld in de volgende categorieën:
Staat uw vraag of antwoord er niet bij? Vul dan het contactformulier in om uw vraag bij ons neer te leggen.
Over de regeling Meedoen Schagen
Wat ik wil staat niet in de webshop
Er zijn zo veel mogelijk verenigingen uitgenodigd om mee te doen aan de webshop. De vereniging van uw keuze zou u kunnen wijzen op de webshop. Wanneer zij dat willen, kunnen zij zich alsnog aanmelden op de webshop Meedoen Schagen.
Ik heb iets gevonden van een andere aanbieder, kan dat ook?
Nee, u kunt alleen producten uit de webshop kiezen. Er zijn zo veel mogelijk verenigingen uitgenodigd om mee te doen aan de webshop. Wanneer zij dat willen, kunnen zij zich alsnog aanmelden op de webshop Meedoen Schagen.
Wat is een laag inkomen?
Onder een laag inkomen wordt een inkomen lager dan 110% van het bijstandsniveau verstaan.
De grenzen hiervoor zijn in 2022:
Hoe lang blijft mijn tegoed geldig?
Uw tegoed is 1 kalenderjaar geldig. Op 31 december vervalt het tegoed. Er wordt dan, afhankelijk van uw financiële situatie, opnieuw gekeken of u aanspraak maakt op nieuw tegoed.
Ik heb meerdere kinderen, kan ik het geld bij elkaar optellen?
Nee. U ontvangt per kind een aparte inlogcode met elk € 350,- budget.
Moet ik het tegoed in één keer besteden?
Nee. Het tegoed kan in gedeelten opgemaakt worden. U kiest zelf aan hoeveel activiteiten het geld besteed wordt.
Hoe kan ik mij aanmelden voor de regeling Meedoen Schagen?
Via het aanvraagformulier op de website www.wijkteam-schagen.nl
Deze vindt u onder het kopje 'formulieren'.
Ik heb de regeling aangevraagd, wanneer hoor ik of de aanvraag is goedgekeurd?
Binnen 8 weken ontvangt u bericht vanuit uw gemeente.
Over de webshop Meedoen Schagen
Ik snap helemaal niets van computers. Kan ik de artikelen niet op een andere manier verkrijgen?
Nee. U kunt alleen bestellen via de webshop. U zou iemand in uw omgeving om hulp kunnen vragen. Als er niemand is die u kan helpen, dan kunt u zich melden bij de gastheer of gastvrouw in het Gemeentehuis. Vergeet niet uw DIGID mee te nemen.
Waar zie ik hoeveel tegoed er nog over is?
Bovenaan uw scherm ziet u het resterend tegoed.
Kan ik mijn aankoop nog wijzigen, als het in mijn winkelwagen ligt?
Ja. Diensten of artikelen kunt u nog wijzigen door artikelen toe te voegen of te verwijderen. Pas als u de bestelling afrondt, wordt het bedrag van uw tegoed afgetrokken.
Kan ik mijn aankoop nog wijzigen, nadat ik de bestelling heb afgerond?
Als u uw bestelling heeft afgerond, dan kunt u deze binnen 48 uur annuleren. Hierna kunt u uw bestelling niet meer annuleren. Het bedrag wordt na het afronden van uw meedoen tegoed afgetrokken.